dijous, 20 de desembre del 2007

Qüestió de cava

Ahir vaig tenir el sopar de Nadal aquí la residència. El cert es que va ser un sopar fora del normal, s'ho van currar els de la cuina, si sanyó! Normalment, sopem sopeta i el peix arrebossat amb amanida, clar un sopar com el d'ahir sorprèn agradablement.

Però no us explicaré el què vaig menjar, que a hores d'ara ja ho tinc a la punta del dit gros del peu, sinó que em va sorprendre que traguessin cava. Bé en un sopar de Nadal és normal que hi hagi vi, cola, taronjada etc etc. i clar al final de l'àpat, quan arriben els torrons, no hi pot faltar una copeta de cava per brindar i desitjar-nos un Bon Nadal. Però a la residència, que sempre intenten escatimar tot el que poden i més, em va sorprendre que hi hagués cava.


Quan ens van donar l'ampolla, vaig anar directa a l'etiqueta, com no? buscant d'on havien portat aquell cava amb el que anàvem a brindar. I tal i com m'esperava, el cava no era català (serà que la meva residència també fa boicot al cava català?? ves a saber). Tothom feliç: mira, hoy tenemos cava y to' pa brindar!, i jo que em quedo mirant als meus companys de taula i els pregunto:
Cava de Valladolid? No sabia que en Valladolid también hiciesen cava Se'm van quedar mirant com si haguèssin vist un ovni, i em van contestar También se hace cava en otros lugares de Espanya Home, això ja ho sabia però tampoc em conec totes les zones d'Espanya on fan Vino espumoso.

Per primer cop a la meva vida, vaig brindar amb un vino espumoso enlloc de cava, i l'experiència no em va agradar... digeu-me tiquis-miquis, però allà on hi hagi un bon cava, que s'aparti qualsevol
Vino espumoso.

Visca el cava català!

10 comentaris:

Roc ha dit...

uhhhhhhh uhhhh, per tot el que ens expliques crec que acabaré fent boicot a la teva residència, jo xD No sé com, però vaja.
Noia, jo a espanya no hi sabria viure... No sé com te'n surts.
I allà... a les ampolles de cava hi diu vino escumoso? Sona molt lleig xDD Entendria fins hi tot que ens manllevessin el substantiu, però vino escumosos.. nosé, em resulta estrany tot i que diu clarament el que és.

Eva ha dit...

hauries d'haver-te negat colló XD

anda que... al final haurem de fer pagar royaltis

Unknown ha dit...

on van en estes coses rares, "vino espumoso", no saben el que es perden esta gent!!!!

Mani, fill de Mani ha dit...

Per cert, quina cervesa tenen aquí a Àvila? Sempre va bé saber a que me puc atendre si passo per allí algun dia. Es que a mi lo cava no m'agrade!

Laura ha dit...

Visca! Visca!

T'entenc perfectament. Jo també he tastat "vino espumoso" d'aquest que, a altres zones de les espanyes, venen com si fos xampany o cava. Res a veure ni amb un ni amb l'altre. Però ELLS són així ... ja no els canviarem.

Petonets!

Sergi ha dit...

A mi el cava no m'agrada, però sé que quan és bo, es nota molt la diferència. I el nostre ho és, de bo. En aquests casos sempre dic una cosa: ells s'ho perden.

Vier ha dit...

Cagon déu! O cava o xampany, però res de begudes absurdes!

Striper ha dit...

Abans li deian vino gasificado,també es podien haver deixat de puñetes i posa cava com cal, tens totala raó.

yourwinterwish ha dit...

Roc sang gairebé prefereixo que li diguin vino espumoso, perquè alló de cava no en té ni una aproximació...

Eva estic oberta a provar coses noves... però creu-me estava ben dolent.

miquel això mateix els vaig dir jo... ells sabran.

mani, fill de mani doncs la que es troba a la majoria de bars es maho, però també hi pots trobar San Miquel. Es força més difícl trobar damm, encara que jo l'he trobada.

Laura canviar-los, crec que no els volem canviar, o potser si, ves tu a saber.

xexu i tant que s'ho perden.

Vier em quedo amb el cava, sempre coses de la terra home! jejeje

striper es que si no es cava, millor que no embrutin el nom.

Salut a tots!

kapde ha dit...

Per l'any que ve et podries emportar aquest cava per brindar amb ells quan marxis d'allí:

Cava 2014, amb 300 anys ja n'hi ha prou!

Segur que flipen!

Salut i peles!