dimecres, 23 d’abril del 2008

Diades

Avui, dia que molts catalans i catalanes surten al carrer només pel plaer de passejar i fer el xafarder. Un dia bonic, tot s'ha de dir, i que d'alguna manera, directa o indirecta, tothom en rebrà una pinzellada. Una diada catalana, i ben catalana, la diada de Sant Jordi. Dic que és ben catalana, perquè per les espanyes majoritàriament es desconeix aquesta bonica tradició.

Encara recordo quan, fa aproximadament 2 mesos, companys d'aquí em preguntaven: ¿Y tu no celebras San Valentín? i jo els responia amb un NO, yo celebro Sant Jordi. La continuació de la resposta, ja us la podeu imaginar, havia d'explicar-los que era allò de Sant Jordi, i quan era. Si com una senyoreta, que els explica la llegenda de Sant Jordi als seus minyons quan s'acosta la diada, i per extensió per què una rosa i un llibre. Acabada la meva fantàstica explicació de la llegenda em pregunten Así, tu y tu novio ¿no celebraís San Valentin? que aburridos que soy.

Però qui m'havia de dir a mi, que aquest any no hi hauria celebració de Sant Jordi. Bé, ja era d'esperar, perquè hagués estat molt estrany que una diada tan cultural s'estengues a la resta de l'estat, i també d'altres situacions que s'han esdevingut més tard ho han fet possible. Però això sí, potser no celebraré la diada de Sant Jordi enguany, perquè ni tan sols puc anar a una llibreria a compar-me un llibre, l'any vinent segur que serà millor. Això si, dir-vos que jo també estic de Diada, i que a sobre és festa, i que per extensió em passo el dia fent treballs que tinc que entregar. Perquè aquí, a Ávila i a tota la comunitat es celebra avui LA DIADA DE CASTELLA-I-LLEÓ (encara em pegarà algú per haver-ho traduït...). Ja se que no és el mateix, però com a mínim no m'he hagut d'aixecar d'hora per anar enlloc.

5 comentaris:

Sergi ha dit...

Torna a casa noia, mira que t'ho tinc dit. Ara que, si s'ha d'explicar coses com a la canalla, qui millor que uns mestra. Però en aquest cas la classe és de les difícils, no entenen massa res.

Vier ha dit...

El dibuix em sembla d'allò més encertat :)

Que et siguin lleus, els treballs!

Anònim ha dit...

Coi de bascs, aquí tampoc no han celebrat Sant Jordi. Ja m'ho esperava, però la veritat és que va ser un dia força fluix; i això que jo tampoc no treballava.
A les meves companyes de pis els hi vaig comprar una rosa a cadascuna, però com si res, més o menys sorpreses però sense aquella il·lusió que tenen les catalanes quan en reben una. Crec que l'any vinent no en regalaré pas cap. Total... A sobre, em deien que sí que sóc català que segueixo tant la tradició grrrr. A més a més a la floristeria no em van donar cap espiga ni cinta de senyera (i no en vaig trobar enlloc).

En definitiva, cada tradició al seu país.

Anònim ha dit...

Quan vius a la España profunda coses catalanes ben poques, que si no et miren malament.

Eva ha dit...

bé, espero que malgrat no hagis tingut diada de sant jordi amb totes les de la llei ho hagis apssat bé igualment!