dijous, 18 de setembre del 2008

A la recerca del català perdut

La gran tasca de les meves vacances ha estat trobar el català en una illa completament i integrament italiana. Si, la veritat és que a Sardenya, no en queda massa de català, per no dir que no n'hi ha, o potser es que no el vam saber trobar, qui sap.

Val a dir, que en tot l'Alguer, només varem trobar-hi una persona que ens el parlés, el català, la resta era tot italià. Això si, al casc antic de la ciutat, els noms dels carrers estan en català i italià, però amb una traducció no gaire literal.


Traduccions molt fetes a mida.

Al veure com està el català a Sardenya, m'adono com de bé ens defensem els catalans de Catalunya pel que respecta a la nostra llengua, però es clar, també som molts més.

Això si, potser no hi vam trobar gaire català, però és una ciutat molt bonica.

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Jo vaig anar-hi abans de l'estiu, i algú que altre que parlés en català el vam trobar. Fa gràcia, perquè està gairebé desaparegut, però els que el parlen tenen un accent italià que el fa molt graciós.

Anònim ha dit...

:s :s :s I a mi que m'havien dit que es parla més que no pas això..! Vaja... hauré de fer un pensament i anar-hi abans no perdi l'oportunitat de descobrir el que ara encara hi queda.