diumenge, 28 d’octubre del 2007

Minusvalidesa



Qui no ha vist mai una senyalització d'aquest tipus?

Possiblement tothom n'ha vist. Al supermercat, al davant de l'hospital, a davant de l'ajuntament... no ho se a molts llocs d'una ciutat. Es tracta d'unes places per a que les persones amb algun tipus de discapacitat i que tinguin problemes de mobilitat puguin accedir als llocs amb la major facilitat possible. Fins aquí, em sembla que no he dit res que la societat no sàpiga.

Bé, ahir mentre anava a una gran superfície d'aquí Ávila, vaig poder veure, com en moltes altres ocasions, un cotxe aparcat a la plaça de minusvàlids. Fins aquí tot bé. El problema arriba quan busco la targeta de minusvalidesa que tot conductor minusvàlid ha de portar al seu automòbil per poder aparcar allà. Sorpresa! no hi és. M'indigna molt profundament. Si només es quedés en un cotxe, encara, però es que tots els aparcaments per minusvàlids propers a la porta del supermercat estaven ocupats per cotxes sense targeta identificadora. Fins hi tot hi havia un cotxe ocupat dues places de minusvàlids, aparcat completament al mig. Segur que amb el famós comentari al baixar del cotxe "pa' chulo yo!"

Rotundament, m'indigno! i llavors em recordo d'una se
nyal que tenen els francesos que he trobat navegant per la xarxa, concretament al blog de la Marina Martori.



Senyor conductor,
si vols aparcar al meu lloc, tingues la meva minusvalidesa.

3 comentaris:

Roc ha dit...

Si, realment no fem ús dels espais correctament. Em molesta molt que crein zones blaves i altres sistemes per fer diners. Em molesta que et multin quan no fas mal a ningú (que passa). Però també em molesta a mi que la gent no respecti les coses que són importants. En el cas que exposes arribarà un necessitat i s'haurà d'espavilar i patir, mentre la persona "sana" se n'aprofita... encara que digui que només és un moment. Mai havia vist el segon cartell, però m'ha agradat molt. Jo no sé francès però el traduiria diferent: "Si prens la meva plaça pren també la meva discapacitat", que és més radical (tant com real en el sentit que allò està per ajudar uns necessitats) i fa pensar.

Marina ha dit...

Què dir?
Totalment d'acord! http://www.marinamartori.cat/2007/10/handicap.html
Salut!

yourwinterwish ha dit...

Roc sang, realment m'indigno més quan necessito fer ús particular d'aquestes places de parking i no puc i tinc que fer vint mil voltes per a poder aparcar i que pugui arribar bé...

Marina, què dir-te? quanta raó que tenim.