dijous, 17 de gener del 2008

Ampliacions

Els programes que surten ara, fins hi tot els sistemes operatius cada vegada demanen més prestacions per a un ordinador, i clar, els que no ens volem canviar d'ordinador cada any això ho notem.

A mi m'ha passat amb el meu petit ordinador, un portàtil Acer que em vaig comprar fa un parell d'anys, i que si no fos per la poca memòria RAM que té, va molt bé. El que passa és, que, com ja he dit abans, els programes cada vegada demanen més, ara ja no en tenen prou amb que un ordinador tingui 256 Mb de RAM, ara ja demanen un mínim de 512 Mb...

Per aquesta raó, el meu estimat Fawkes (si, es diu així el portàtil, és el que fa disfrutar amb la informàtica... ) ha necessitat créixer una miquetona. Li he posat un mòdul més de 256 Mb de RAM, això vol dir que ara en té 512 de Mb (bé, no és ben cert, ja que sempre se'n perden pel camí), i no vegis com funciona de bé ara...

Però em sembla que acabaré d'estirar la màniga per a posar-hi 1 Gb, què és el màxim que em permet el portàtil, així, espero, no m'hauré de preocupar en una temporada per la lentitud.

Val a dir, que aquesta ampliació em permetrà poder-m'hi instal·lar l'ubuntu, que durant aquestes vacances l'he estat trastejant i m'ha agradat molt... Val a dir, que ja n'estava una mica farta de tan Windows i les penjades i totes aquestes coses....

El meu Fawkes, passarà a ubuntejar.

2 comentaris:

Albert_stk ha dit...

A mi em passa el mateix amb el meu ordinador amb 512 mb ram comença a anar força lent i col·lapsar-se.

yourwinterwish ha dit...

albert_stk ja ho diuen, renovar-se o morir, i en el cas dels ordinadors és ben certa la frase.

Salut!