dijous, 10 de gener del 2008

Utilitza la llengua

Estic aprofitant al màxim la meva estada a Catalunya. El cert és, que trobar-me lluny d'ella fa que, quan torni aprofiti el temps al màxim, tot disfrutant de les coses que allà, a les espanyes són pràcticament impossibles de trobar o tenir.

Entre aquests coses hi ha la llengua. M'encanta la meva llengua, parlar-la, escoltar-la, cantar-la, cridar-la... Però a vegades, aquí a Catalunya, on la llengua propia és el català, és difícil escoltar-la. Cada vegada menys, a les grans ciutats, quan es va pel carrer, s'escolta parlar el català. Als pobles la cosa canvia una mica, perquè allà hi ha més costum d'usar el català, des de sempre. Però quan ens desplacem, ja no dic a Barcelona, sinó a ciutats molt més petites, una de cada tres persones que et creues pel carrer i estant mantenint una conversació amb algú ho fan amb castellà, bé ara ja comencem a trobar pel carrer l'àrab, però amb menys mesura, encara que esperem un temps i potser ja competirà per ocupar els carrers amb el català i el castellà.

Però amb la llengua tan bonica que tenim, per què no l'utilitzem? i per què hi ha gent que no es digna a aprendre-la, després de tans anys de vida a Catalunya?

Solament una recomanació per tothom:


7 comentaris:

Mani, fill de Mani ha dit...

La clau del problema la tenim naltros. Des de petits que ens ensenyen a ser educats, i la màjoria dels catalans ho som, i quan algú se'ns dirigeix en castellà li responem amb el mateix idioma. I això encara s'engreuja més amb els immigrants, tenim la mania de parlar-los-hi en castellà, jo el primer, som massa bona gent...o massa tontos!

kena ha dit...

bé.. no vull opinar respecte a aquest tema, però subscric el que diu en mani.. i el que dius que cada cop costa més poder utilitzar la nostra llengua a la nostra terra..

això sí, m'encanta la campanya aquest del foment del català.. ;)

Anònim ha dit...

Avui per esmorzar he hagut de dir trenta cops que volia l'entrepà de truita amb tonyina. Ha costat pero al final me n'he sortit. I la cabrona encara em diu: "Ah perdona eh? És que no te entendia, però io se hablar catalan. soi catalana" dflkawherrhgla rglsjeghlsiuerg hslergh s

PD: Saps que han robat a la funerària de Puigcerda i el lladre s'ha fugat amb un cotxe fúnebre? xDDDD Ho diu Cal Mort

Sergi ha dit...

Saps on és més preocupant que a Barcelona mateix això de la llengua? Als pobles de la seva perifèria. Anar per allà, et fa pensar que el català està totalment en desús, o en perill d'extinció.

Vier ha dit...

El Xexu i en Mani tenen tota la raó del món, i és una gran putada.

Em sembla que no hi ha massa cosa a fer, però en qualsevol cas, jo procuro utilitzar la llengua :-P

Albert_stk ha dit...

Jo visc a l'àrea metropolitana de Barcelona i aviat fins el castellà estarà en perill amb la quantitat d'immigració que hi ha.

yourwinterwish ha dit...

Mani, fill de Mani de tan bons que som, acabem semblant tontos... si si

Kena és molt autèntica la campanya.

Roc jajajaaj, esclar que si, que sap parlar catalan, per això t'ha entès a la primera... Per cert, ja ho sabia lo de Puigcerdà, me'n vaig assabentar quan encara estava al Pirineu.

Xexu oh i tant! el que va fer la immigració del franquisme...

Vier és un bon exercici això de utilitzar la llengua...

albert_stk si, ja és ben trist haver de dir que fins hi tot el castellà estarà en perill.

Salut a tots!