dilluns, 7 de gener del 2008

Va de mòbils...

Ses Majestats els Reis Mags d'Orient, un any més, han realitzat la seva tasca, la de passar per les cases de la gent tot deixant algun què altre detallet. Casa meva, no ha estat menys, encara que el fet que ja no hi hagi nens ha propiciat en que la pluja de regals fos més minsa, però això si, de més qualitat. "Pocs i bons".

Els Reis han estat molt encertats aquest any, ja que han estat molt atents i suposo que han seguit el meu bloc, perquè m'han regalat, entre d'altres, un mòbil nou. Però el millor ha estat, no que el mòbil fos nou (que també està bé) i funcionés molt millor que el que tenia (cosa que no costava massa), sinó que el meu nou mòbil parla com jo!

Mai a la vida, havia tingut un mòbil que parlés com jo, i no sabeu la il·lusió que m'ha fet anar a la secció idiomes del meu nou i fantàstic mòbil i veure que tenia l'opció d'escollir el català. Tot un avenç per la nostra llengua, si senyor. Ara ja ens podem començar a comunicar en la nostra llengua. Mira que ens ha costat, però ja ho hem aconseguit.

Cal dir que ja sabia de la seva existència. Vull dir, ja sabia que existien mòbils que ja parlaven en català. Navegant per la xarxa, concretament ho vaig trobar a la pàgina de la Generalitat, vaig anar a parar a la web El teu mòbil aquesta pàgina mostra l'acord en que ha arribat la Generalitat i els fabricants de mòbils i un llistat dels mòbils que parlen com nosaltres.

Així que si us heu de canviar de mòbil, i esteu farts de que parlin un idioma que no és el vostre, consulteu el llistat de mòbils i llestos!


6 comentaris:

Eva ha dit...

ei docns me'n alegro que hagis tingut uns reis tant generosos i que tinguin en comtpe que el mòbil parli com tu!
un petó!

Sergi ha dit...

Mica en mica les coses s'aniran normalitzant, i és que ja era hora. Hi ha temes en els que anem una mica retrassats, però ja arribem. Hi ha llengües amb el monopoli, però el català s'acaba introduint tard o d'hora. Potser no amb les millors traduccions possibles, però per començar, ja està bé.

Anònim ha dit...

Jo fa anys que tinc mòbils en català. I per l'últim que em vaig comprar no era una condició imperativa, però també em va sortir català. Això sí, un català imbècil. Té faltes d'ortografia. Espero que a tu no et passi el mateix.

Vier ha dit...

Mol bona feina, sí senyora. Jo encara no l'he tingut mai en català, però normalment poso el menú en turc :-D

yourwinterwish ha dit...

Eva moltes gràcie, espero que els teus reis també hagin estat generosos.

Xexu el principi sempre és difícil, però un cop hi entres, es qüestió de perfeccionar-lo. Mica en mica.

Roc sembla ser que el meu nou móbil el parla força bé el català, no l'hi he trobat faltes d'ortografia.

Vier doncs el proper mòvil ja ho saps, un en català que així no t'has d'esmerar a entendre els menús en turc. jejeje

Salut!

Anònim ha dit...

Diuen que aquest any, ja començarem a veure com apareixen terminals de mòbil amb GNU/Linux (a més dels que hi ha ja). Si tens l'Ubuntu pots veure la demo d'Android (el SO de Google basant en GNU/Linux):
http://www.salvadorbiedma.com/blog/2007/11/15/emular-android-en-linux/

Segurament si venen amb GNU/Linux portaran programari lliure que podrà ser traduït al català, presumiblement sense gaires problemes. Per tant, el catàleg de mòbils en català augmentarà.