diumenge, 16 de desembre del 2007

Números i més números...


Ens trobem a 6 dies del 22 de desembre. El gran sorteig de Loteria de Nadal, està a punt de repartir quatre duros (que diríem anteriorment).

Segons la premsa, es calcula que cada espanyol s'haurà gastat en la loteria una mitjana de 56€, que és una pasta... i aquí, a la comunitat autònoma en que em trobo, aquest nombre s'incrementa fins a 90€. Noranta eurosss!!!! això si que és una pasta.
Ja fa temps, aproximadament del mes d'agost (potser em quedo curta, no ho se), que quan vas passejant pels llocs veus, en qualsevol establiment, el típic cartell de: Hay loteria de Navidad. I en aquell moment penses, Senyors, falta més de tres mesos pel sorteig... i sempre hi ha el passejant, que es fa passar pel més astut i entra a l'establiment a comprar una participació, un dècim, un número, tan és, tot afanyant-se a dir "És per si quan torni no en queden. I si toca aquest?". Però, aviam, fem números:
En el Sorteig extraordinari de Nadal, es posen en joc 170 series de 85.000 bitllets, i dels quals 13.334 porten premi. Jugant un número, tenim una possibilitat entre catorze milions i mig de que ens toqui el premi gran.
Tot està dit, no? és més fàcil que pateixis un accident d'avió, que no que et toqui la loteria. Pero a nosaltres ens diuen que jugant un número tens una possibilitat X, i pensem, molt astutament, "Calla! que amb més d'un número l'assumpte és redueix, i tinc més possibilitats de que em toqui!" visca!, hem descobert la sopa d'all, i de pas ens han rascat la butxaca. Perquè els dècims no els regalen, costen 20€ cada un, i clar si tu vols que et toqui el premi gran, has de jugar dècims que sinó la cosa es redueix. Fem una mica més de números, (això de fer números m'agrada...), agafem la calculadora i fem una multiplicació:

170 series x 85000 bitllets/serie = 14450000 bitllets (un fotimé!) 14450000 bitllets x 10dècims/bitllet = 144500000 dècims 144500000 dècims x 20 €/dècim =2890000000 € (fixa't tu, pose-m'hi punts a l'assumpte per entendre'l millor 2.890.000.000€)

Res! quatre duros, ja ho dic jo. Si es reparteixen en premis uns 2.023.000.000€ (aproximadament un 70% de l'obtingut), el govern s'embutxaca 867.000.000€, una bona esgarrapada, si senyor. Es cert que s'ha de pagar a les administracions, però no crec que sigui massa, la resta s'ho queda el govern.

Per això, el govern molt amablement que qualsevol premi que ens toqui està exempt d'impostos... amb els eurus que s'ha embuxacat.

Ja ho diuen ja, que la loteria és l'impost dels tontos, perquè tothom el paga de forma voluntària. I no paga l'impost més baix, sinó que s'hi deixa una pasta gansa.

Compreu loteria, que així aixecarem el País.


I així va Espanya....

----------------
Mentre estava escrivint, escoltava Theatre Of Tragedy - ...A Distance There Is... via FoxyTunes

5 comentaris:

Sergi ha dit...

El que jo em pregunto és com poden fer els càlculs de quant es gasta cadascú, o més ben dit, no entenc quanta pasta es pot gastar alguna gent si, per exemple, gent com jo no ens gastem ni un duro. Quina bogeria, sabent que les probabilitats són tan baixes...

Roc ha dit...

A mi m'ha passat una desgràcia. A la feina m'han "obligat" a comprar loteria. És el primer any que compro loteria (abans ni de nadal ni 3/24, ni de res). Com que m'hi veia forçat vaig demanar de gastar-me un euro, però al final he hagut de pagar un mínim de 5. Així que enguany tinc una participació de cinc euros. Espero que em toqui l'últim número i em tornin els diners. Aquesta és la meva il·lusió.
I els teus càlculs molt bons! Treuen a la llum la gran estafa que és tot això.

Vida quotidiana ha dit...

Ja parlant de sortejos-estafa, podríem afegir les rifes dels Habitatges de Protecció Oficial. Aquelles sí que són una enganyifa!

Laura ha dit...

Plas, Plas, Plas, bon treball. Si senyora, molt bon treball.

Petonets i continua així, guapíssima!!!

yourwinterwish ha dit...

xexu jo tampoc em gasto ni un euru en loteria, així que el que ni tu ni jo ens gastem s'ho deu gastar algú altre no??

roc sang que dius que t'han obligat??? mare de déu!! bé, al menys que et toqui el últim numero tens un una possibilitat entre deu de que et toqui... jejeje

David benvingut. Encara no m'he posat a mirar com van aquests sortejos, per ja ho diu la gent, ja.

Laura gràcies bonica. Es que s'havia de treure la vena dels ulls a la gent no?

Salut!