dijous, 13 de desembre del 2007

Reis? Tió? Pare Noël?

Tan sols falten 12 dies per Nadal, això vol dir que falten 11 dies per a cagar el tió o per a que arribi el Pare Noël, o potser per a que hi hagi un sopar o dinar del tot feixuc i no hi hagi ni Pare Noël, ni tió, perquè a vosaltres us venen els reis. No ho se, depèn de la família. Ja ho diuen que cada casa és un món, i m'agradaria saber que predomina.

Per aquesta raó obro una enquesta nova, per saber: Vosaltres que celebreu o celebràveu?

Abans de nadal faré un balanç de les vostres respostes. Aviam qui en serà el guanyador.
Podeu deixar els vostres comentaris, en aquest post.

Gràcies per la vostra participació.

9 comentaris:

Eva ha dit...

a casa meva sempre haviem fet papa noel i reis, per papa noel ens portaven la majoria de joguines i així teniem totes les festes per jugar-hi, i per reis sempre queia algun joguetet més pe`ro ja menys cosa, ara que ja som grans no fem cagar el tio -textualment- ni ve el papa noel si no que ens donem algun regalet en plan detall (una colonia, un pijama, qualsevol cosa per l'estil) i per reis ens fem els regals GRANS, vaja, hem canviat la dinàmica....

suposo que quan jo tingui casa meva i els meus fillets i tota la pesca els faré cagar el tió... per que crec que és el que més m'hagués agrdat a mi, pe`ro clar, 20 anys enrere el tió estava molt arreconat pobre

Sergi ha dit...

Nosaltres a casa som de cagar el tió el dia 24 a la nit, que en fer-nos tots grans s'ha convertit en algun detallet el dia de nadal (ja se sap, mitjons i calçotets). I després, Reis, és clar. No és que siguem gaire monàrquics, però el Pare Noël aquest qui és??

Roc ha dit...

Jo de tions només n'he fet cagar a l'escola. Recordo que havia de portar peles de mandarina i plàtan. A casa no mai. La meua familia no m'ha sabut educar.
En canvi el pare noel i els reis mags d'orient sí que passaven per casa (i encara ara). Potser venien més carregats els reis que no pas el gord.

Laura ha dit...

A casa nostra mai hem fet cagar el tió. Tampoc ha passat mai el Pare Noël, digueu-nos "raros". En canvi, si que tenim una tradició força curiosa: l'1 de gener, que després d'un llarg, feixuc i ressacós dinar, ens fem algun detallet, una mica com un "amic invisible", per celebrar l'any nou. I els regals grossos, de tota la vida, per Reis.

Vier ha dit...

Els Reis els he celebrat tota la vida. De petit, a casa els avis materns, d'arrels catalanes, hi havia Tió, i a cals paterns, que venien de les Espanyes, tocava Noel.

Avui en dia, hi ha regals el dia de Nadal, però per la cara.

Unknown ha dit...

Jo sempre he celebrat el caga tio el dia 24 per la nit, cagava coses petites, i els reis em portaven els regals més grossos.

Terra ha dit...

A casa fem el tió el 24 a la nit, i després fem els Reis, repartim els regalets en 2 tandes. De Papa Noel res de res!

Elisa Díez ha dit...

A casa meva fem Santa Claus o Pare Nöel com vulguis. Els Reis normalmente és roba, ja que s'apropen les rebaixes...
I tió va ser que no perquè encara que visc a Catalunya sóc de Lleó i per allà no saben ni què és...
Bon cap de setmana!!!

kapde ha dit...

Jo com en Miquel però la importancia dels regals invertida.

Petons i bones festes. Aviam si ens veiem!