dimarts, 13 de novembre del 2007

L'elecció de l'escola

Estic en el meu tercer any de carrera. En concret a tercer curs de magisteri musical. Això implica que, enguany em toqui fer unes pràctiques específiques de la meva especialitat. Es a dir, aprendre a donar classes específicament de música.

Així doncs, em toca escollir centre per a realitzar les pràctiques. Però el problema és, que les pràctiques les tinc que realitzar aquí a Àvila, idea que no em desagrada gens, i aquí l'escola pública funciona una mica diferent. Us explico.


Per començar, l'escola pública de la comunitat autònoma de Castilla y León (es veu que en altres comunitats autònomes també) fa jornada intensiva, es a dir, que els nens van a classe de 9 a 2 de la tarda, després els queda la tarda completament lliure. Un horari fantàstic pels mestres, perquè després els queda tota la tarda per fer el que hagin de fer, sigui de feina o de família, o altres temes. En cas de voler fer jornada partida, només ho pots trobar en escoles privades o concertades. Això va ser una de les coses que més em va sobtar.
També existeixen les ZERs (Zones d'Escolarització Rural per als que no ho sàpiguen), però aquí s'anomenen CRAs (Centros Rurales Agrupados). Al cap i a la fi, és el mateix. Però amb lo que els mestres també tenen jornada intensiva. Això vol dir que el mestre itinerant ha d'anar de bòlit.


Ara la meva feina, com a estudiant de 3r de magisteri, és escollir el centre on vull realitzar les meves apreciades pràctiques. De moment em decanto per un CRA, però potser canvio d'idea. En fi...encara em queda una setmana per decidir-me.




----------------
Mentre estava escrivint, escoltava Sonata Arctica - Tallulah via FoxyTunes

1 comentari:

Roc ha dit...

Oh, pel matí només, sí que saben viure.
No sé quina escolliràs. Sabràs valorar. Sort.
Sobre el que estudies em sembla que ho tens molt magre amb mi, algun cop ja he dit pel meu bloc que això de la música... Però m'agradaria aprendre coses, això sí.
Salut!